Skupna izložba ‘Suvremena japanska grafika’ otvara se u četvrtak, 17. studenoga, u 19 sati, u Staroj gradskoj vijećnici u Splitu. Na otvorenju će biti prisutni japanski umjetnici koji sudjeluju na izložbi – Taichi Kodama, Masahiro Kasai i Yoshio Imamura, a izložbu možete pogledati do 9. prosinca.
Skupna izložba Suvremena japanska grafika u organizaciji Splitgraphic bijenala predstaviti će 29 vrhunskih suvremenih japanskih grafičkih umjetnika kroz 60 grafičkih listova.
Popis autora: Masahiro KASAI / Yoshio IMAMURA / Takahiro OOSUGI / Tomiyuki SAKUTA / Taichi KODAMA / Miwako OSO / Masahiro FUKUDA / Hisashi KURACHI / Sadao SAKURAI / Ryo SAITOH / Yoshiaki MURAKAMI / Marie OKADA / Masahiko TSUBOTA / Kudo TADATAKA / Toshimi KITANO / Hiroyuki SUZUKI / Atsuo SAKAZUME / Haruko CHO / Miyoko FUJI / Minoru SUGANUMA / Yoshisuke FUNASAKA / Yoshiko FUJITA / Yuji HIRATSUKA / Keiko FUKUDA/ Aya IMAMURA / Shuji HARUNO / Takahashi HIROMITSU / Noriaki KONDOH/ Susumu ENDO
Izložba će biti postavljena na tri kata Stare gradske vijećnice. Dio izloženih grafika je iz fundusa Splitgraphic bijenala, a dio su dosada novi neizlagani radovi, koje su umjetnici poslali za izložbu u Splitu. Umjetnici koji su odabrani za izložbu su izlagali na izdanjima Splitgraphic bijenala od 2003. do 2015. godine.
Japanska grafička umjetnost je zastupljena na Splitgraphic bijenalu od prvog izdanja bijenala 2003. godine. Radovi japanskih grafičara su se uvijek isticali tehničkim savršenstvom izvedbe, izborom papira, i suvremenih grafičkim jezikom i znakovima.
Izbor radova na izložbi suvremene japanske grafike u Staroj gradskoj vijećnici temelji se na izboru radova priznatih japanskih grafičara, različitih generacija, koji koriste različite grafičke tehnike. Od tradicionalnog japanskog drvoreza, do zapadnjačkih grafičkih tehnika bakropisa, bakroreza, litografije, sitotiska, a često se radi o kombinaciji nekoliko grafičkih tehnika… Japanska grafika iznimna je i po tematici grafičkih opusa – sadrži uvijek i duboko promišljanje o egzistenciji kroz motive prirode, društva ili pak apstrakciju.
Na ovoj izložbi zastupljeni su radovi uistinu vrhunskih japanski grafičkih umjetnika, koji su priznati i poznati ne samo u Japanu nego i u svijetu, a dokaz tome jest i činjenica da se grafički listovi nekih od njih nalaze u zbirkama najprestižnijih svjetskih galerija i muzeja: British Museum, Bibliotheque National Paris, Tokyo National Museum of Modern Art, Art Institute Chicago, The Rockefeller Foundation, The Museum of Fine Art Boston i mnogih drugih.
Splitgraphic je tijekom sedam bijenala izlagao vrhunsku suvremenu japansku grafiku. Izložen je niz savršeno izvedenih originalnih grafičkih listova, čije granice se neprekidno propituju u djelima izvanrednih umjetnika koji svojim radovima pokazuju kako je vrhunska grafika još uvijek uzbudljiv vizualni jezik današnjice.