Gradska galerija Striegl u sklopu Connect/Reflect programa predstavlja prošireno i dopunjeno izdanje knjige ”Hrvatski punk i novi val 1976 – 1987.” u društvu autora knjige, Vinka Barića, moderatorice programa Ljiljana Lekanić – Kljaić te uz koncert benda ‘Naporno suicid’.
U petak, 25/3/2022, s početkom u 19,00 sati, u Gradskoj galeriji Striegl bit će predstavljena knjiga (dopunjeno drugo izdanje) Splićanina Vinka Barića pod nazivom ”Hrvatski punk i novi val 1976-1987. Autor je „jedan od upućenijih poznavatelja zbivanja koja su iznjedrila domaću punk i novovalnu scenu“ (Z. Gall), a ujedno je i akademski slikar, crtač underground stripova, ilustrator i grafički dizajner, te vokal elektro punk grupe ‘Naporno suicid’ te je sve to ukoričio u okvir ovog opširnog pregleda. U knjizi su biografije bendova, fotografije, intervjui i plakati, koji pružaju uvid u fenomen tog desetljeća, a ovim izdanjem obuhvaćena je i sisačka scena tog vremena. U drugom dijelu predstavljanja bit će riječi o sisačkoj punk i novovalnoj sceni o kojoj će govoriti njeni protagonisti i akteri. Bit će interesantno čuti kako je bilo biti mlad krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih u Sisku, te što sad o svom radu misle akteri ovog potentnog doba. Zmijski ugriz mladog lava, Kontejneri, Daska Bend, Plastični heroji, Oliver Urban, Pozadina događaja, Zvijezde i Art Act – zvuči poznato? Pa, izvolite prisustvovati!
Vinko Barić rođen je u Solinu 1980. Diplomirao je slikarstvo na ALU Split. Pored slikarstva, bavi se i ilustracijom, stripom i pjeva u electro-punk bendu Naporno Suicid. Član je HULU i HZSU. Imao više samostalnih i kolektivnih izložbi slika i stripova te izveo nekoliko performansa. Urednik i izdavač solinskog strip fanzina Majdanska Garaža. Od 1997. do 2020. objavio je 5 strip albuma.
Prvo izdanje (iz 2011.) je izvorno sadržavalo biografije 126 bendova, dok novo (iz 2021.), kako se navodi na poleđini knjige, sadrži 203 biografije, 827 fotografija, plakate, letke i memorabiliju domaće novovalne i punk scene. (…)
Knjiga kronološki obrađuje punk i novovalnu glazbenu scenu u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj u periodu od sredine sedamdesetih do druge polovice osamdesetih godina prošlog stoljeća. Autor je poglavlja podijelio od nastanka domaćeg punka 1976., preko diskografske afirmacije novog vala 1979-1980., najproduktivnijeg razdoblja 1981-1983., do, konačno, odumiranja i kraja novog vala 1987. godine. (…)
Iz recenzije Brune Gajskog:
Jugoslavenska punk scena često puta je nepravedno zapostavljena kada se govori o samim počecima punk pokreta, iako su prvi punk bendovi na našem prostoru, što autor dosljedno prikazuje, nastali vrlo brzo nakon pojave punka subkulture u Velikoj Britaniji. Barić je svojom knjigom pokazao kako je domaća punk i novovalna scena bila bogata i dinamična te kako nimalo nije zaostajala za scenom u Zapadnim zemljama, naprotiv, mogla joj je sasvim uvjerljivo stajati uz bok.