Poetsko-glazbeni performans

Gradska galerija Sisak

Petak, 25. siječnja 2019. u 19:00 – 22:00 u Gradskoj galeriji Strigel, Sisak.

Za Gradsku galeriju Striegl 2019. godina je programski simptomatična i odvijat će se u znaku obilježavanja 100. obljetnice rođenja Slave Striegla. U tom smislu, galerijski tim je osmislio program koji će s jedne strane obuhvatiti i predstaviti, kroz izložbe, predavanja, radionice i druge programe do sada nepredstavljene segmente Strieglovog umjetničkog opusa, dok s druge strane, kroz program “Aktualni Striegl – suvremena umjetnička produkcija” bit će predstavljeni suvremeni hrvatski umjetnici kao i sisački umjetnici s najnovijim radovima i projektima, a koji će biti popraćeni s velikim brojem popratnih medijacijskih, diskurzivnih i performativnih programa.

U tom smislu, Gradska galerija Striegl otvara programsku sezonu 2019. s poetsko-glazbenim performansom koji će započeti sisačkom promocijom pjesničkog prvijenca Marije Dejanović „Etika kruha i konja“. Na predstavljanju knjige govorit će sisački pjesnik, romanopisac i urednik Siniša Matasović i autorica. Osim „Etike kruha i konja”, za koju je autorica ove godine dobila prestižnu nagradu „Goran” za mlade pjesnike, na događaju će se moći nabaviti i pjesnikinjina druga zbirka, „Središnji god”, za koju je pjesnikinja, također ove godine, nagrađena nagradom „Zdravko Pucak”.

Nakon razgovora o knjizi, uslijedit će multimedijske izvedbe skupine Zaron te Marije Dejanović, Sare Renar i Vedrana Peternela (U privremenom smještaju kod ljudi).

///
Zaron

Zaron je projekt čitanja poezije uz eksperimentalnu elektroničku glazbu. Namjera projekta je istražiti moguće relacije između atmosfere koju proizvodi glazba i pročitana poezija te slušatelja koji se istodobno susreću s glazbenim i poetskim poljem. Autorsku poeziju čitat će Alen Brlek i Lucija Butković, a glazbu će izvoditi Emil Andreis.

Alen Brlek
(1988., Zagreb) autor je zbirki poezije Metakmorfoze i Pratišina, sudionik glazbeno-poetskog projekta Zaron.

Lucija Butković
(1991., Zagreb) diplomirala je na odsjeku filozofije i komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Osvojila nagradu Na vrh jezika 2017. godine za zbirku pjesama „Vučji sat“ (Naklada Jesenski i Turk, 2018).

Emil Andreis
(1988., Prižba) odrastao je na otoku Korčuli i studirao u Zagrebu. Po završetku studija uz sviranje u bendu interesira se za oblikovanje zvuka. Jedan je od pokretača projekta ZARON.

///
U privremenom smještaju kod ljudi

„U privremenom smještaju kod ljudi” konceptualna je skladba u kojoj odabrane pjesme iz „Etike“ vokalizira Marija Dejanović, a autorsku glazbu izvode Sara Renar i Vedran Peternel. U ovom glazbeno-poetsko-scenskom djelu istražuje se interakcija teksta, zvuka i prostora te odnos fiksiranog, unaprijed pripremljenog djela i improvizacije na licu mjesta.

Marija Dejanović
rođena je u Prijedoru 1992. godine. Odrasla je u Sisku. Živi i djeluje u Zagrebu. Studira komparativnu književnost i pedagogiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Objavljivala je pjesme i književne kritike u raznim časopisima (“Poezija”, “Forum”, “Republika”, “Zarez”, “Fantom slobode”, “Riječi” itd.), zbornicima i na internetskim portalima u regiji. Pjesme su joj prevođene na engleski, rumunjski i slovenski jezik. 2018. godine osvaja nagradu “Goran” za mlade pjesnike rukopisom “Etika kruha i konja” i nagradu “Zdravko Pucak” za rukopis “Središnji god”.

Sara Renar
je nagrađivana zagrebačka kantautorica i pripada skupini najpriznatijih glazbenih imena nove generacije u regiji. Iza sebe ima četiri diskografska izdanja. Album “Djeca” je 2014. godine nominiran za nagradu Porin za najbolji debitantski album, dok je 2015. za EP “Jesen” Sara nominirana u dvije kategorije (najbolja ženska vokalna izvedba, najbolji alternativni album), a Porin je osvojila u kategoriji vokalne izvedbe. “Tišina” iz 2016. je za istu nagradu nominirana za album godine i najbolji alternativni album, a isti album je zaslužio nominaciju za IMPALA europski album godine. Posljednji live album “Gdje povlačiš crtu” odjeknuo je u svim medijima, a prema svim kritikama je revolucionarni i svjetski materijal koji zaslužuje posebnu pažnju. U posljednje tri godine Sara je zabilježila oko 250 koncertnih nastupa diljem Europe i regije. Osim vlastite autorske glazbe, surađivala je na projektima kazališne skupine Montažstroj i umjetničkog kolektiva SKROZ te je česta suradnica književnih manifestacija “Goranovo proljeće”, “Tko Čita?”, “Sjećanje na Tina” i “Doručak kod Krleže”, a odnedavno je dio pilot projekta Europske Unije za potporu mladih glazbenika”European Music Incubator”. Kritika je odlično recenzirala sva dosadašnja izdanja i live nastupe koji su Saru stavili u sam vrh nove muzičke scene u regiji.

Vedran Peternel
je rođen 1967. u Zagrebu. Živi u Parizu od 1979. godine i bavi se glazbom, oblikovanjem zvuka i radiofonijom.  Kao oblikovatelj zvuka, Peternel je surađivao na projektima glazbenika poput: Dirty Three (europska turneja sa PJ Harvey), Theo Hakola (francuska i europska turneja, europska turneja s Nick Cave and the Bad Seeds) itd. Kao glazbenik i producent, sa:Darko Rundek Cargo Orkestar, snimanje, miksanje i koprodukcija albuma Ruke i Mhm Aha Oh Yeah Da Da (koje je Piranha Musik – Berlin, objavio i distribuirao u 25 zemalja), Zagrebacka magla (live 2003), kao i izvođenje rečenog materijala uživo, diljem Europe, između ostalog i u Centre Pompidou. Vedran Peternel više je od 15 godina vodio i uređivao glazbenu emisiju Telegram na Francuskom međunarodnom radiju (RFI), a kao ko-autor i oblikovatelj zvuka potpisao je radio dokumentarce:
The Gate of Europe (koprodukcija nacionalnih radio postaja Danske, Hrvatske i Bugarske), Mars Over Zagreb (ABC,Australija) i An ABC of the Night (BBC,UK).

Od 2010. godine Vedran je član kolektiva SKROZ s kojim kreira niz izvedbenih projekata: od @BetaSkroz, do kazališnih predstava za djecu i mlade, poput Zlatne koke i Lasice na tavanu, do najnovije produkcije- Šuma, Drvo, Skoro, Skroz prema kultnom djelu Nin Andrews – Book of Orgasms.