Izložba Davor Konjikušić: Priče o budućnosti

Gradska galerija Striegl

Gradska galerija Striegl predstavlja izložbu suvremenog hrvatskog fotografa Davora Konjikušića pod nazivom ”Priče o budućnosti”.

Otvorenje izložbe: Petak, 17/5/2019, u Gradskoj galeriji Striegl u 19:00 sati.

Bilo da se radi o konceptualnoj, dokumentarnoj ili socijalnoj fotografiji ili bilo kojem drugom formalno-identifikacijskom smjeru kojem suvremena fotografija danas može pripadati, elementarno svojstvo fotografije je da čini stvari vidljivima ili razotkriva i ukazuje na nešto što se ne vidi na prvi pogled. Proizvodnja takve vrste vidljivosti djeluje kao svojevrsna optička iluzija ili fatamorgana koja istovremeno skriva i otkriva društvene, političke ili intimne odnose ugrađene u procese proizvodnje značenja. Svijest o tome da se situacije i okruženja u kojima se fotografirani sadržaj nalazi ne završavaju na rubu fotografije upućuje na eksterne procese i kontekste koji zahtijevaju našu pažnju, a upravo je to predominantno u Pričama o budućnosti u kojima autor donosi konkretne prizore iz riječkog 3. maja, pulskog Uljanika i sisačke rafinerije:

”Vjerujem da u ovom trenutku prisustvujemo nečemu važnome. Nestanak industrijske proizvodnje možemo sagledavati prije svega kroz društveni horizont koji će nas podsjetiti na nestanak radnika, na iznevjeravanje industrijskih obećanja o sveopćoj modernizaciji. Kao što je industrijalizacija nekada radikalno i strukturno mijenjala gradove, tako i današnja deindustrijalizacija iznova strukturalno mijenja društvo i oblike rada. Te promjene tema su ovog fotografskog i opservacijskog rada u nastajanju. Priče o prošlosti danas su priče o sadašnjosti, a priče o aktualnom trenutku priče o budućnosti. Istovremeno industrijski pejzaži i portreti tek su podloga za priču o ljudima koje ti industrijski prostori oblikuju, a same tvornice postaju simboli jedne šire priče koja donosi neizvjesnu sutrašnjicu.” (Davor Konjikušić)

///

Davor Konjikušić, rođen je 1979. godine u Zenici, BiH, završio je dodiplomski studij snimanja na Akademiji dramske umjetnosti, gdje je i magistrirao na diplomskom studiju fotografije. U svome radu služi se fotografijom kao primarnim medijem za artikulaciju svog autorskog koncepta u kojem propituje odnose između osobnog i javnog, intimnog i društveno-političkog. U svojoj umjetničkoj praksi fotografiju povezuje s tekstom, arhivom, nađenim predmetima i videom. Zanima ga uloga fotografskog medija u uspostavljanju odnosa moći i kontrole.

Bio je finalist Rovinj Photodays 2010. u kategoriji profesionalnog koncepta, te 2011. godine u kategoriji portreta. Dobitnik je treće nagrade Young Creative Chevrolet 2010, Pariz, Francuska.

Za svoj rad Genogram nagrađen je u kategoriji umjetničkog koncepta na Rovinj Photodays 2013. Njegov rad Trg Europe: Slijepa pjega odabran je na natječaju UrbanFestivala 13 za intervenciju na budućem Trgu Europe u Zagrebu. 

Autor je i snimatelj nekoliko nagrađivanih dokumentarnih filmova: ‘Trajno nastanjeni stranac’, ‘Izbrisani’, ‘Povratak’… Radio je kao novinar i snimatelj za produkcijsku kuću Fade In, gdje je između ostalog bio i član upravnog odbora. Osnivač je i voditelj fotografske radionice Drugi Kadar. Od 2018. godine kao umjetnički asistent radi na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.

SAMOSTALNE IZLOŽBE

  • Autocesta, Salon Galić, Split, 2019.
  • Autocesta, Vetrinjski dvor, Maribor, Slovenija, 2018.
  • Autocesta, Galerija Šira, Festival Organ vida, Zagreb, Hrvatska, 2017.
  • Aura: F37 – Dobrodošli, Remont galerija, Beograd, Srbija 2016.
  • Aura: F37, Galerija Lang, Samobor, Hrvatska, 2015.
  • Sveti ljudi, Galerija SC, Zagreb, Hrvatska, 2014.
  • Trg Europe: Slijepa točka, intervencije u javnom prostoru, UrbanFestival, Zagreb, Hrvatska, 2014.
  • Genogram, Galerija Praktika, Split, Hrvatska, 2013.
  • Genogram, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, Hrvatska, 2013.
  • Bilježeći sjećanja, Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka, Hrvatska, 2013.
  • Gender Matters, Erste Stiftung, Beč, Austrija, 2010.

GRUPNE IZLOŽBE (SELEKCIJA)

  • Znaci & šaputanja, Galerija Nova, WHW, Zagreb, Hrvatska, 2018.
  • Nagrada Radoslav Putar, Mali Salon. Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, Hrvatska 2018.
  • Praznina, Umjetnička galerija Dubrovnik, Hrvatska 2017.
  • Umjetnost je važna, ali nije dovoljna, Galerija suvremene umjetnosti, Celje, Slovenija, 2016.
  • Aura: F-37, video instalacija, Rovinj Photodays, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2016.
  • Nagrada za suvremenu umjetnost T-HT@MSU,  Muzej suvremene umjetnosti , Zagreb, Hrvatska, 2016.
  • Nagrada za suvremenu umjetnost Art T-HT@MSU, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, Hrvatska, 2015.
  • 24. Slavonski bijenale, Likovna galerija, Osijek, Hrvatska, 2014.
  • Traženja i propitivanja, KAZAMAT, HDLU Osijek, Hrvatska, 2014.
  • Proširena fotografija, Greta, Zagreb, Hrvatska, 2014.
  • Obiteljska fotografija, ARTGET gallery, Belgrade, Srbija, 2013.
  • Osobni pogled u zajedničkom prostoru, SI Fest, Monte della Pietà, Savignano sul Rubicone, Italija, 2012.
  • Ispit, SC gallery, Zagreb, Hrvatska, 2012.
  • Industrijska baština, Muzej grada Zagreba, 2012.
  • Nova imena, ULUPUH, Zagreb, Hrvatska 2013., 2012., 2011., 2012.
  • Lažni idoli, Dom Omladine, Belgrade, Srbija 2011.
  • Photodays finalisti, Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka, Hrvatska 2011.
  • Rovinj Photodays, Multimedijski centar, Rovinj, Hrvatska, 2011.
  • Zagrebački kvartovi, Zagreb City Museum, 2011.
  • Rovinj Photodays finalisti,  Muzej za umjetnost i obrt , Zagreb, Hrvatska, 2011.

NAGRADE & PRIZNANJA

  • Finalist nagrade Radoslav Putar, Hrvatska, 2018.
  • Rovinj Photodays, Hrvatska, 2016. – Pobjednik u kategoriji umjetničkog koncepta za rad Aura: F37
  • Slavonski bijenale, Muzej likovnih umjetnosti, Osijek, Hrvatska, 2014, Ex Aequo Award za rad Sveti ljudi
  • Urbanfestival 13, Hrvatska, 2014. – Pobjednik na otvorenom natječaju za realizaciju umjetničke intervencije na zagrebačkom Trgu Europe
  • Rovinj Photodays, Hrvatska, 2013. – Pobjednik u kategoriji umjetničkog koncepta “Genogram”
  • Rovinj Photodays, Hrvatska, 2011. – Finalist u kategoriji portreta
  • Young Creative Chevrolet, Paris, Francuska 2010. – Treća europska nagrada
  • Rovinj Photodays, Hrvatska, 2010. – Finalist u kategoriji profesionalnog koncepta

REZIDENCIJE, RADIONICE & DRUGA EDUKACIJA

  • GuestRoom Maribor, Slovenia, 2018.
  • Artist in residence, Centar za suvremenu umjetnosti, Celje, Slovenija, 2016.
  • Drugi kadar, voditelj i osnivač radionice umjetničke fotografije, Zagreb, Hrvatska. 2015.-2018.
  • Radnik, radnica / umjetnica, umjetnik, publication and exhibition, GMK, Zagreb, 2014.
  • UrbanPhotography workshop with David Kendall, Rovinj, Croatia, 2014.
  • Kustoska platforma, Zagreb, Hrvatska 2013.–2014.
  • Industrijska baština radionica & izložba, Muzej grada Zagreba, Hrvatska, 2012.

BIBLIOGRAFIJA

  • Dis / Inheritance: New Croatian Photography. Ur. Don Mengay, Hrvoje Slovenc i Linda Mateljan. Ikon Arts Foundation, New York, 2019.
  • Discoveries: Davor Konjikušić, Fotograf magazin br. 33, 2019.
  • Pavičić, Jurica, Senzacionalna monografija Davora Konjikušića posvećena partizanskoj fotografiji, 28.4.2019.
  • SEECult, Simbol obnove i razaranja, 4.7.2018.
  • Broun Marija, Upoznajte najbolje mlade umjetnike, Vizkultura 7.5.2018.
  • Colner, Miha, Alternativni diskursi u dokumentarnoj fotografiji, 21.1.2018.
  • Colner, Miha, Kolektivizam u suvremenoj fotografiji, 18.11.2018.
  • Krištofić, Bojan, Potraga za zemljom koje nema, Vizkultura 20.9.2017.
  • Pejić, Ivana, Slojevi zaborava, Kulturpunkt, 26.9.2017.
  • Vukosav, BorkoDavor Konjikusic, OV magazin, 7.9.2017.
  • Greiner, Boris, Festival fotografije Organ Vida, 10.10.2017.
  • Bertek, Tihana, Skrivene nacije ili o konceptualno-geografskim aspektima “drugosti” u suvremenoj umjetnosti, Geografije segregacije, Galerija Miroslav Kraljević, 2016.
  • Marques Maia, Ana, Refugiados: a desumanização de uma crise humanitária, P3 magazine, 2016.
  • Flüchtlinge zwischen Serbien und Ungarn: An der Schmerzgrenze, Spiegel, 4.8.2015.
  • Sunko, Vedrana, Društveno angažirana umjetnost: eksploatacija ili katalizator promjene u zajednici, Culturenet, 23.12.2014.
  • Majetić, Vanja, Kada je umjetnost u pitanju, tanka je granica između eksploatacije i aktivizma, Aktual magazin, 03.09.2014. str. 68. – 70.
  • Kiš, Patricija, Serija fotografija koja progovara o ugroženim pravima azilanata, #5780, p 28, 03.09.2014.
  • Sabovljev, Sandra, Imigranti u borbi za dostojanstvo, br. 21.839, p. 29, 03.09.2014.
  • Sabovljev, Sandra, Imigranti nepoželjni na Trgu Europe, Novi List, Pogledi, 28.06.2014., str. 16. –17.
  • Kiš, Patricija, Najbolja priča Photodaysa, Jutarnji list, pp 32 – 33., #5432, 06.09.2013.
  • Hrgović, Maja, Neka se zapitaju novinari, Arteist, 17.07.2014.
  • Kolanović, Gordana, Izbjeglice su izuzete od svih standarda, pa tako i europskih, T-portal, 20.06.2014.
  • Dorotić, Ivan, Riješavanje intime izuzetno je bitna stvar, Vizkultura, 03.09.2013.
  • Cuculić, Kim, Bilježenje sjećanja: Subjektivna iskustva prisjećanja, Novi list, 15.07.2013.
  • Prosoli, Iva and Arčabić, Goran, Industrijska baština, Muzej grada Zagreba, 2013.
  • Prosoli, Iva, Zagreb Neighbourhoods, exhibition catalogue, Zagreb City Museum, 2012.
  • Vitaljic, Sandra, Students of the Academy of Dramatic Arts, A Personal Gaze At Mutual Space, SIfest, Savignano Sui Rubicone, Italy, 2012.
  • Kožul, Dijana, Povijest klaonice kroz objektive deset mladih umjetnika, Večernji list, Zagreb, 2012.
  • Gorana Kovačić Abramović, Emisija Mostovi, HRT Radio Glas Hrvatske, 29.12.2015.
  • Sandić, Srđan, Jutro na trećem, HRT Radio 3, 19.11.2015.
  • Sandić, Srđan, Jutro na trećem, HRT Radio 3, 27.06.2014.
  • Slijepčević, Branimir, Revija na ledu, HRT Radio, 8.9.2015.

____________

Izložbu ćemo otvoriti kroz razgovor s umjetnikom, s početkom u 19,00 sati.

Veselimo se vašem dolasku, a ulaz je slobodan i besplatan.