DK  ”Scotoma” 

HULU Split

U petak, 8. rujna, s početkom u 19:00 sati, u suradnji s Fotoklubom Split, održat će se razgovor s autorom DK-om i kustosicom dr. Marijom Skočir.  Nakon toga, u 20:00 sati, slijedi otvorenje izložbe “Scotoma” u Salonu Galić.

Projekt je organiziran  u suradnji Hrvatske udruge likovnih umjetnika (HULU-Split) i Jakopič galerije iz Ljubljane te  u produkciji MGML ( Muzej in galerije mesta Ljubljane) i koprodukciji Foruma (Forum Ljubljana zavod za umetniško in kulturno produkcijo Ljubljana).

Interdisciplinarni projekt ”Scotoma”, na razmeđi konceptualne fotografije i filozofije, je autorov najkompleksniji projekt na kojem radi posljednjih 6 godina u suradnji s povjesničarkom umjetnosti Marijom Skočir i ljubljanskom filozofkinjom i teoretičarkom Marinom Gržinić.  Izložba je prvi put predstavljena u Jakopič galeriji 2019. godine i od tada je uspješno gostovala u brojnim galerijama u Sloveniji i inozemstvu. No, izložba u Splitu bit će tek treća integrirana prezentacija ovog projekta.  Projekt “Scotoma” je dobio priznanje od strane kritičara i kustosa iz međunarodno priznatih institucija kao što su Los Angeles County Museum of Art, Guggenheim, Getty Museum, San Francisco Museum of Modern Art, The Guardian, Aperture i Christie’s, koji su ga proglasili najboljim projektom suvremene fotografije u kategoriji Critics’ Choice na LensCulture 2020. godine.

Scotoma se sastoji od 6 serija i predstavlja vizualno putovanje koje istražuje granice percepcije i razliku između promatranja i gledanja. Fotografije upućuju na prazninu, ne samo u vizualnoj funkciji, već i u percepciji uma, spoznaji i svjetonazoru.

Muzeji i galerije grada Ljubljane (MGML) objavili su monografiju “Scotoma” 2019. godine.


DK je uronio u proces duboke konceptualizacije — polazeći podjednako od znanstvenih otkrića i drevnih tradicija koje su mu poslužile kao referentne točke — tijekom kojeg je ujedno intenzivno fotografirao. Ishod je zapanjujući korpus fotografija, koje su snimljene u neposrednoj blizini njegovog studija. Iako su uvijek apstraktne i ne sadrže nikakve reference na sami motiv koji je fotografiran, slike su bremenite vizualnim elementima koji ne samo da intenziviraju estetski utisak već također služe kao moćni nosioci sadržaja kojeg umjetnik pokušava prenijeti. Fotografije su stvorene u specifičnom činu snimanja: činu kojeg se može tumačiti kao eksperiment u korištenju fotoaparata kako bi ga se u potpunosti podredilo ideji fotografa, što znači da fotoaparat više ne snima stvarnost, već namjesto toga laže u skladu s fotografovom paradigmom. Ova paradigma, uz sposobnost fotografa da nas transportira na druga mjesta, dopušta umjetniku da zaroni u vlastitu nutrinu bez potrebe za napuštanjem svoje trenutne mikrolokacije. 

(iz predgovora, Marija Skočir)


DK (1970) je stekao svoje umjetničko i fotografsko znanje na Famous Photographer School u Münchenu i završio svoje postdiplomske studije s odličjem (MA) na International Visual Arts Society u Kölnu.Više od 30 godina član je Instituta za umjetnost i kulturnu produkciju – Forum Ljubljana. U međuvremenu, mijenjao je mjesta boravka od Ljubljane do različitih gradova u Njemačkoj, Amsterdamu, Beogradu i Beču.Mnoge njegove serije demonstriraju društveni angažman.Nedavno je njegovo istraživanje otkrilo širok spektar dilema s kojima se suočava fotografski medij. Od pitanja o horizontu percepcije do istraživanja odnosa istine-slike, stvarnog-virtualnog i autentičnog-lažnog.U njegovim posljednjim radovima iskustvo višegodišnjeg eksperimentiranja s konceptom promatranja dovelo je do ekstrapolacije teme koja uključuje koncept pogrešnog i slučajnog u kreativnom procesu.Njegovi radovi su prikazani na Sao Paulo Art Biennalu, Noorderlicht Photo festivalu, Villa Manin u Italiji, Künstlerhausu u Beču,Centru za suvremenu umjetnost – Ujazdowskie u Varšavi, Fotogalerie Wien u Beču,te najnovije na Filter Space Chicago, Kuhlhaus Berlin, 59. Oktobarskom salonu -Beogradskoj bijenali, Hinten galerie Chemnitz u Njemačkoj, PH21 Budimpešta 2022., Paper Positions, Tempelhof Berlin 2020., Photo Basel i P/CAS Pariz 2019.Njegova serija Memories of Tomorrow bila je vrhunsko ocijenjena na Lens Culture 2020 Critic’s Choice.Njegovi radovi objavljeni su u raznim specijaliziranim publikacijama i mogu se naći u privatnim te muzejskim / galerijskim zbirkama.

__________

Rad HULU-a je podržan od strane  Ministarstva kulture i medijaZaklade Kultura nova,  Grada SplitaTurističke zajednice grada Splita i  Splitsko –dalmatinske županije .