Ususret stotoj obljetnici Kafkine smrti, kantautorica libertybell objavljuje “Pismo Mileni”

Zvonka Obajdin

Predstavljena je nova pjesma glazbenice koja inspiraciju pronalazi u književnim djelima

Nakon što se posvetila suradnjama i sviranju u tuđim bendovima, kantautorica Zvonka Obajdin koristi svoj pseudonim libertybell za povratak pisanju vlastite glazbe i vlastitih tekstova. 

libertybell, Zvonka Obajdin, foto Marina Uzelac

Upravo je prethodni singl “Tako se prelazi pustinja” nastao nakon što je pročitala Gaimanovog Sandmana, dok sada inspiraciju pronalazi u Franzu Kafki i njegovim poznatim pismima Mileni Jesenskoj, češkoj novinarki, spisateljici, urednici i prevoditeljici u koju je bio zaljubljen. Iako nova pjesma “Pismo Mileni” dolazi uoči stote obljetnice Kafkine smrti, njegove riječi i dalje pokreću neka vrlo aktualna pitanja.

libertybell – Pismo Mileni (video):


“Unatoč tome što je živjela izuzetnim životom, mene s njom inicijalno povezala upravo ta njena neobična veza s Kafkom, po kojoj je, nepravedno, najpoznatija. Ta se veza događala najviše preko pisama i to je bila prva stvar s kojom sam rezonirala. Možemo li se se, i koliko zapravo, povezati se s nekime ako se (samo) dopisujemo, pišemo li samima sebi kada pišemo drugima, povećavaju li riječi bliskost ili samo unose pomutnju među ljude? U te se filozofske teme uplela i ljubavna tematika, jer sam se, čitajući ta pisma, sjetila jedne svoje davne veze u kojoj sam se zapetljala u mrežu predivnih dopisivanja s emocionalno nedostupnim tipom”, otkriva Zvonka.

Uz Zvonku kao kantautoricu, aranžerku i klavijaturisticu, ovu su pjesmu snimili i njeni prijatelji i suradnici Helena Ernoić (synth bas) i Dimitrije Petrović – Mišo (bubanj, aranžman, produkcija, miks i mastering).

Povodom objave singla predstavljen je i videospot u režiji Marine Uzelac, nagrađivane autorice koja se bavi i eksperimentalnom fotografijom, a koja ja savršeno shvatila i prikazala temu pjesme: ono čega u spotu nema, ono je o čemu se radi.


libertybell

Pismo Mileni

Ćao Milena,
utorak je,
već je dosta kasno, prošla je ponoć, i zapravo je srijeda.
Vidiš, dani imaju imena,
da uvijek znamo koji je,
ali noći ne.

Noć se prostire do obzora
kao pučina
i baš kao ona je naizgled mirna kad se gleda iz daljine
i puna čudnih riba ispod površine
koje hvatam na svjetlost ekrana,
a možda bolje ne.

Hej, Milena, nedostaješ…
Par ukradenih rečenica u kojima vidim sebe.
Milena, razumiješ da mi više znače riječi nego ono o čemu govore.

Noć se prostire do obzora,
kao pustinja,
i jednako tako je naizgled mirna kad se gleda iz daljine,
al’ njome trče male lisice i gmižu zmije
i cvate kaktus
jednom u sto godina.

Milena, pobjeđuješ s par ukradenih rečenica u kojima vidim sebe.
Milena, jer razumiješ, da ne mogu osjećati
ono što ne mogu napisati.

Noć se prostire do obzora
kao pustinja
i, baš kao i ona, naizgled je mrtva kad se gleda iz daljine,
al’ njome trče male lisice i gmižu zmije,
i cvate kaktus
jednom u sto godina.


Pod pseudonimom libertybell Zvonka Obajdin već dvadesetak godina piše na blogu, koji je često početna točka njenih pjesmama. Promišljanja o životu, preispitivanje uvjerenja i osluškivanje vlastitih želja tad su je u 37. godini prvi put uveli u svijet glazbe. Otad je DIY kompilacijama “Bistro na rubu šume”, čija je jedna od začetnica, skrenula pozornost javnosti na izvođače tada nevidljive alternativne scene koji su kroz posljednjih deset godina ipak postali prepoznatljivi kantautori, od Dunje Ercegović, Sare Renar, Irene Žilić do Denisa Kataneca i Vinka Ergotića. Djelovala je u bendu Svemir, dok je posljednjih godina klavijaturistica i prateći vokal u bendu Rebel Star.

Singl “Pismo Mileni” objavljen je u izdanju diskografske kuće Mast produkcija te dostupan na svim digitalnim glazbenim platformama:

https://libertybell.hearnow.com/pismo-mileni

libertybell

https://www.facebook.com/libertybell.fb

https://www.instagram.com/zvonkaobajdin

https://rutvica.wordpress.com