Nakon okončanoga postupka spajanja dvaju institucija, Umjetničke akademije u Osijeku i Odjela za kulturologiju, predstavljen je i novi vizualni identitet. Novim vizualnim identitetom zaokružuje se postupak nastanka nove institucije koja se predstavlja u novom ruhu kao jedinstvena institucija ne samo u Republici Hrvatskoj nego i u široj regiji.
Naime, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku visokoobrazovna je institucija po mnogočemu jedinstvena u Republici Hrvatskoj, a i znatno šire, budući da izvodi studijske programe i dodjeljuje diplome iz umjetničkoga, društvenoga, humanističkoga te interdisciplinarnoga područja znanosti i umjetnosti što ju čini institucijom širokih svjetonazora, otvorenom za najrazličitije profile studenata koji u njoj mogu prepoznati mjesto za stjecanje umjetničkih i znanstvenih kompetencija potrebnih za život i rad u suvremenom društvu.
Kao takva, jedina je umjetničko-nastavna i znanstveno-nastavna sastavnica Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, koja će u akademskoj 2022./2023. upisati i svoju 18. generaciju studenata.
Kako se počela stvarati nova institucija, jedinstvena u Republici Hrvatskoj, tako se stvorila i ideja o novom ruhu u kontekstu novoga vizualnoga identiteta.
Na Natječaju za izradu vizualnoga identiteta Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Povjerenstvo za odabir logotipa AUK-a odabralo je idejno rješenje logotipa Kristine Marić, asistentice na Odsjeku za vizualnu i medijsku umjetnost naše Akademije.
Obrazloženje Povjerenstva glasi: Izdvojeni rad je vrlo dobro postavio temelje onoga što AUK traži kao vizualno rješenje loga, vrlo smjelo, proaktivno i nadasve rješenje koje je vizualno odskakalo od drugih rješenja. Upravo ono čemu Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku teži, a to jest različitost shodno tome što obuhvaća šest različitih Odsjeka, svaki je individua za sebe, naglašavajući kreativnost, medijsku raznolikost, znanstveni i umjetnički pristup a ono što ih veže jest umjetnost, znanost i napredovanje. Rast je definiran oblikom glavne komponente loga (trokut) koji gradacijom unutar loga vrlo jasno naglašava prostor za napredovanje, aktivnost i slično, dok zadržavanjem crvene boje ostaje vjeran prepoznatljivosti, vlastitom identitetu i svježinu koju boja kao takva simbolički naglašava.
Daljnju razradu vizualnog identiteta realizirao je doc.art. Marin Balaić s Odsjeka za vizualnu i medijsku umjetnost.
Ideja koja stoji iza novoga logotipa je snop svjetla. Zašto snop svjetla?
Svjetlo kao paradigma uzdizanja kulture, umjetnosti i komunikacije na neke nove razine. Logotip je u obliku trokuta po uzoru na slovo A, početno slovo naziva institucije Akademija za umjetnost i kulturu. Osnovna boja je crvena kao boja koju vežemo uz instituaciju Akademije od njezina osnivanja. Forma trokuta je usmjerena prema gore desno, što sugerira pokret, rast i širenje, dok je iluzija kretanja pojačana efektom zamućivanja gornje dvije stranice trokuta (blur). Donja stranica trokuta je oštrog ruba, što predstavlja čvrstu bazu i temelj.
Naglasak je na fleksibilnosti i otvorenosti te identitetu mjesta, koje njeguje fluidnost ideja i disperziju u najpozitivnijem smislu – raspršenost u kontekstu širenja i rasta. Fokus obrazovne institucije i stremljenje k progresivnosti, uzlaznoj putanji također je naglašen logotipom, dok se element gradacije može tumačiti kao stupnjeviti obrazovni put, kakav institucija i nudi.