U utorak, 5. studenog 2019. u 19.00 sati u Galeriji Karas (Zvonimirova 58) otvorit će se izložba rezidenata u Leipzigu pod nazivom De/konstrukcija slike.
Umjetnici:
Miran Blažek, Martina Grlić, Petra Grozaj, Nenad Jalšovec, Helena Janečić, Marija Koruga, Velibor Mačukatin Lav Paripović, Pavle Pavlović, Ivan Prerad, Ana Ratković Sobota, Marijan Richter, Maja Rožman, Damir Sobota, Stjepan Šandrk, Alma Trtovac
“(…) Projekt De/konstrukcija slike problematizirao je činjenice koliko su ideje slike i dalje konstrukt unutar različitih ideologija, kako mediji u kojima je slika oblikovana odgovaraju konceptima reprezentacije stvarnosti i što je u slici pojedinačno, što je simboličko i opće. Umjetnici/ice koje je Hrvatsko društvo likovnih umjetnika odabralo za ovaj rezidencijalni projekt zauzimaju različite i vrlo oprečne pozicije na suvremenoj umjetničkoj sceni u Hrvatskoj. Njihove se poetike naslanjaju na: pitanja društva spektakla, rodne aspekte u post-tranzicijskim društvima, fetišizaciju figurativnog slikarstva, post-konceptualna čitanja slike, site-specific intervencije i eksperimentiranje materijalnim svojstvima slike. Za njih je boravak u Leipzigu bio otvor u novo promišljanje umjetničke praksa, otvor kojeg je Mefistofeles otvorio u zidu Auerbachs Kellera. Iz njega nije poteklo vino, on predstavlja samo jednu od mogućnosti bivanja u svijetu i interpretiranja istog, jedine istinske moći koju umjetnik ima.”
Iz predgovora, Josip Zanki
“(…) Osim mogućnosti uvida u bogate muzejske i galerijske zbirke internacionalno priznatih umjetnika nekoliko generacija Leipziške škole, rezidenti su za vrijeme svog boravka u Leipzigu bili u kontaktu s aktualnim strujanjima lokalnog umjetničkog stvaralaštva. Suvremenu Leipzišku umjetničku scenu upoznali su kroz brojne posjete lokalnim ateljeima i kroz rad lokalnih i internacionalnih umjetničkih inicijativa, čiji se aktivni angažman očitao i u susretima koji su se održali u samom Hafenkombinatu, ne samo kao radnom prostoru hrvatskih umjetnika, nego kao i internacionalnom mjestu razmjena ideja i osnivanja budućih suradnji. Heterogenost i slojevitost aktualne likovne scene u Leipzigu zasigurno je i uvelike je utjecala kod rezidenata na razvoj polazišne ideje i koncepta rezidencije – procesa dekonstrukcije rada, kao što i sama vizura grada Leipziga svojim vizualnim konfliktom predstavlja različite društvene, političke i unutarnje dihotomije, koji u konačnici odgovaraju konceptima reprezentacije različitih stvarnosti.”
Iz teksta Tene Bakšaj